SEPTEMBER FAVORITES





Sice už je za námi půlka října, ale já bych ještě ráda v dnešním příspěvku zavzpomínala na září a podělila se s vámi o pár věcí, které jsem si během něj oblíbila.








PÍSNIČKA: Lady Gaga, Bradley Cooper - Shallow


Nikdy jsem nebyla velká fanynka popových zpěváků a Lady Gaga jsem poslouchala jen přílěžitostně. Ale novou písničkou Shallow v duetu s Bradleym Cooperem k filmu A Star Is Born, ve kterém také oba ztvárnili hlavní role, si mě získala hned po prvním poslechnutí. Film jsem ještě neviděla, ale tak mě zaujal, že to mám určitě v plánu. Zato tuto písničku už znám nazpaměť, protože jsem ji (a poté i zbytek soundtracku) týden v kuse poslouchala téměř 24/7, pořád dokola a dokola - a stále ji ještě nemám oposlouchanou. 



OBLEČENÍ: sukně Tally Weil


Budu opět začínat podobně jako u předchozí položky, ale opravdu nejsem a nikdy jsem nebyla sukňový typ. A dokonce konkrétně tomuto střihu sukní jsem se většinu života vyhýbala velkým obloukem. Ale život je o změnách a já se jednoho dne, když jsem se byla podívat po ochodech, (klasicky absolutně po něčem jiném), rozhodla, že tuto sukni potřebuji. Bohužel ji skoro nikde neměli ve velikosti, která by mi seděla, tak jsem prolezla snad celou Vaňkovku, až jsem skončila v tomto obchodě s miniaturními velikostmi, kde už nějaký ten rok vůbec nenakupuji. A našla tam, zastrčenou vzadu na věšáku, tuhle poslední riflovou krásku. A musel to asi být osud, protože i když byla poslední, tak mi naprosto dokonale sedla, mnohem lépe než těch deset ostatních, co jsem si vyzkoušela před ní. A tak putovala ke mně domů a díky prodlouženému babímu létu mohla většinu září v četnosti nošení vesele konkurovat riflím a všem ostatním kalhotům. 



BEAUTY: Urtekram Kokosový krém na ruce



Krémy na ruce jsou něco jako moje závislost. Dřív jsem jí trpěla jenom v zimě, kdy se mi vlivem mrazu kůže na rukách přehnaně vysušuje, ale letos u mě přetrvala až do léta. Možná to má co dočinění s mojí snahou si posledních pár měsíců udržovat upravené nehty a celkově ruce, ale faktem zůstává, že si nějaký ten krém nosím s sebou skoro všude. Doma jich mám hned několik, ale když jsem si jeden den výjimečně žádný z nich nevzala, projevila se moje závislost v plné kráse, a při návštěvě zdravé výživy jsem to nevydržela, a musela si nějaký koupit. Značku jsem vybírala podle Cruelty Free certifikátu, na který sice nejsem nijak zaměřená, ale když už je ta možnost, tak si ráda koupím produkt, u kterého stoprocentně vím, že není testovaný na zvířatech. Krém teď používám denně a nemůžu si ho vynachválit, a to nejen kvůli jeho dokonale kokosové vůni. Zakoupila jsem ho konkrétně ve své oblíbené zdravé výživě Zdraví s chutí, ale dá se sehnat i na různých e-shopech.



FILM: The Kissing Booth


Asi nemá cenu zapírat, že stejně jako snad každé holka, naprosto miluju romantické komedie. Už jen to, že mým absolutně nejoblíbenějším filmem, který znám nazpaměť a mohla bych ho vidět po stopadesátédeváté a stejně by mě bavil, je Hříšný tanec, o tom vypovídá samo o sobě. Proto, když mi kamarádka doporučila nový netflixový teenagerovský slaďák The Kissing Booth, tak jsem neváhala ani minutu a ještě ten večer si ho pustila. A nebudu si vymýšlet, ten film mě docela dostal. Opravdu jsem nečekala, že během takové víceméně povrchní "kraviny" budu asi pětkrát upřímně brečet, a to jak ze smutných věcí, tak dojetím. Vím, že cílení na lidské city je hlavní pointou každé romantické komedie, ale tahle ve mně emoce probudila asi tak tisíckrát víc než všechny ostatní. Film se mi líbil tak moc, že jsem si ho hned o pár dní později musela pustit ještě jednou se svojí nejlepší kamarádkou, protože jsem ji o to přece nemohla ochudit - a stejně tak nemůžu vás! Takže si udělejte něco dobrého, utíkejte k televizi nebo do postele s notebookem, a pokud nemáte Netflix, tak nezoufejte, film je ke shlédnutí i online na internetu.



KNÍŽKA: Hana


"Existuje-li něco, co prověřuje opravdovost lidského života, pak je to utrpení. A existuje-li něco, co život znehodnocuje, pak je to utrpení, které člověk působí jiným."

Vybrat nejlepší knížku za září nebylo težké, ještě pár let zpátky bych se sice nemohla rozhodnout kterou, protože jsem jich měsíčně čítávala tak pět, a do všech jsem se většinou naprosto zamilovala, ale teď jsem byla ráda aspoň za jednu. Byla to celkem spontánní koupě a můj úplně první dárek k letošním narozeninám (který jsem si mimochodem koupila sama). Předtím jsem Hanu od Aleny Mornštajnové vídala na instragramu tak třikrát do týdne, a i když si nerada kupuju věci, co mají všichni, díky jejímu designu a tématu, kterým se zabývá, jsem tentokrát neodolala. A jsem ráda, protože mě nezklamala, právě naopak. Byla to po dolohé době (a po všech těch maturitních četbách) první knížka, která mě fakt chytla. Někdo by řekl, že téma, kterým se zabývá, podává s až moc velkou lehkostí, ale já to naopak ocenila a knížka mi rozhodně nepřišla nějaká jednoduchá nebo povrchní. Přečetla jsem ji jedním dechcem asi za týden a prožívala naplno každou zlomovou událost, která se v ní odehrála. A o čem, že vlastně ta knížka je? Anotaci si můžete přečíst sami a já vám tady nechci spoilovat děj, takže vám řeknu jen jediné: dejte jí šanci a uvidíte, že vás nezklame, a třeba si vás získá stejně jako mě. 



JÍDLO: Nemáslo



A jako poslední (a nejlepší) katergorii tu mám, co jiného než lásku mého života a moji největší závislost - JÍDLO. A tady to opravdu bylo těžké, vybrat mého zářijového oblíbence. Ale nakonec jsem se rozhodla pro naprostou novinku od mé oblíbené, poměrně nové, české značky Nemléko. Jedná se o další z jejich řady rostlinných nahrážek mléčných výrobků a to konkrétně másla, jak už sám název napovídá. Koupila jsem si ho spíš na zkoušku, protože jsem máslo nikdy nejedla v nějaké větší míře, ale nakonec jsem byla příjemně překvapená. Netroufám si tady tvrdit, jak opravdou chuť podobnou běžnému máslu má, protože jsem to klasické, díky mé intoleranci laktózy, už víc než dva roky nejedla, takže si jeho chuť už úplně přesně nepamatuju. Ale každopádně si myslím, že pro všechny, kdo z nějakého důvodu mléčné výrobky nejedí, je Nemáslo perfektní nahrážka, a to jak chutí, tak konzistencí. Já ho celou skleničku snědla v kombinaci se 100% marmeládou od Relaxu a vytvořila si na tomto jídle novou závislost. Takže můžu jedině doporučit!



To by bylo pro dněsní Favorites všechno, doufám, že jsem vás alespoň trošku inspirovala a budu se těšit zase za měsíc!

Komentáře